torsdag 14. januar 2010

Dating en gift kvinne


Jeg leste din kolonnen mye og nå befinner meg i en situasjon, så det virker som en god unnskyldning til å skrive i.

Et år siden møtte jeg en kvinne og falt for hennes rett utenfor. Hun er perfekt. Eldre, attraktive, medfølende, alt. Hun var (og fremdeles er) gift, så jeg sa ikke noe. Sist sommer hun skilt fra sin mann og flyttet inn i sitt eget sted, selv om hun aldri fikk skilt. Jeg fortsatt ikke si noe, men begynte å bruke mye mer tid rundt henne, eventuelt bringe henne blomster, sjokolade, osv. som en passiv måte å si at jeg bryr meg uten å prøve å gjøre henne ukomfortabel.

Hun syntes alltid å være begeistret og virkelig er interessert i meg, og til slutt spurte jeg henne om dating, som hun svarte: «Nei, jeg er fortsatt gift." Deretter to uker senere fant jeg ut at hun har datet en tredel fyr og plutselig hun er i et forhold med ham (han er også halvparten så gammel som henne).

Så jeg gikk til henne og sa at jeg følte meg såret og spurte hva som foregikk, som svarte hun, "Du må uttrykkelig har bedt meg ut med den uttalte hensikt å starte et intimt forhold." Nå føler jeg meg som ikke bare var jeg løy til, men ved ikke å være aggressiv nok jeg gått glipp av en fantastisk mulighet.

Jeg føler at de fleste kvinner jeg kjenner ikke ville vært denne stumpe. På den ene siden jeg føler at hvis jeg hadde vært mer aggressive ting ville ha fungert ut, men så noe virker fishy om hennes oppførsel. Hvordan ville "rimelig" folk tolke dette?

Forvirret Guy

Kjære Forvirret Guy,

Jeg tror en fornuftig person ville komme til konklusjonen at dette er en gift kvinne. Du sier det selv. Hun er separert, men ikke skilt.

Og så fornuftig person ville si: Hold deg unna gifte kvinner. De er ikke tilgjengelig.

De noen ganger virker tilgjengelig. Noen ganger kan de gå ut og drikke seg full og handler som om de er tilgjengelige. Noen ganger går de bor et annet sted for en stund og som gjør dem ser ut som om de er tilgjengelige. De selv går ut med andre menn. Men de er ikke tilgjengelige. De er spesielt ikke tilgjengelig for deg, spesielt på den måten du vil de skal være tilgjengelige.

Hadde du vært mer aggressive og fortalte henne at du ønsket å ta henne ut med den eksplisitte hensikt å starte et intimt forhold, kan du nå være i et intimt forhold til en gift kvinne. Det er ikke en god situasjon.

Du gjorde det rette på feil måte, på tross av din verste hensikter. Du fortalte i vage, symbolsk uttrykk du var interessert i henne, men var ikke til å gjøre et trekk fordi du innså at hun fortsatt var gift.

Du sier selv du har sendt denne meldingen i en passiv måte. Uten mening å fornærme, vil jeg si det var litt skummel, som et dukketeater. Du sa i en høy pipende stemme, gjemmer seg bak sofaen, Her er sjokolade og blomster og dette er vi i noen verden hvor du ikke er gift og tilgjengelig og her er meg som gal etter deg og gir deg sjokolade og blomster, men egentlig ikke, fordi du er gift.

Du sendte henne en komplisert melding som sa at du har kompliserte følelser overfor henne. Jeg tror hun fikk meldingen og handlet riktig ved gjenværende utilgjengelig for deg.

Hennes liv er allerede komplisert. Det siste hun trenger er en komplisert fyr. Dersom saken hun har fungerer er det sannsynligvis fordi det ikke er komplisert. De har en transaksjon. De er handel nødvendige tjenester i øyeblikket.

Vær glad du ikke er involvert med noen som allerede er involvert. Hvis du ikke kan engasjere seg med folk som allerede er involvert uten å bli involvert, ikke blir involvert. Det er mitt råd.

Salon.Com