tirsdag 17. august 2010

Online Dating Ser For Love på sosiale medier


I online dating bransje der nye områder nær like raskt som de åpner og bare en håndfull har mestret kunsten å matchmaking, en ny generasjon av tjenester er frierføtter en milliard-dollar industrien ved å utnytte alt som personlig informasjon på sosiale nettverk.

Deres håp: at matchmaking basert på sosiale medier som Facebook eller Twitter, som noen hevder gir en mer nøyaktig øyeblikksbilde av brukernes liv, kan føre til bedre forbindelser.

"Det er vanskelig å forfalske en Twitter bekk eller Flickr-bilder. Det autentisitet er det som gjør godt og tryggere datoer, sier Steve Odom, grunnlegger av Gelato, en online dating tjeneste i Texas som ble lansert i september. "Jeg er overrasket over at ingen hadde bygd det før meg fordi det er fornuftig."

Gelato er en tjeneste som lar brukere lage deres profiler basert på informasjon fra tjenester som Twitter, Facebook, Hulu, Netflix og Last.FM. På den måten kan andre brukere se i realtid det siste innlegget at noen gjorde eller filmene noen andre nylig så.

En annen pågående bekymring med online dating er sikkerhet, men noen selskaper prøver å bøte på at ved å basere sine tjenester på brukernes eksisterende forbindelser.

Tråd, en San Francisco-området som ble åpnet i september, tar et stikk i forlegenhet av navigerer på Internett for å møte fremmede ved å bidra til Facebook-brukere i kontakt med vennene sine venner. Tråd brukere kan bla gjennom sine venners kontakter, be om introduksjoner eller spille matchmaker ved å foreslå datoer til andre mennesker.

Disse nye oppstarter kunne være attraktivt blant de i 20-årene som er mer komfortable med å dele personlig informasjon offentlig og mer interessert i tilfeldig dating, og å utvide sine nettverk.

For eksempel, nesten to tredjedeler av de 30 millioner brukere på Zoosk, en online dating nettsted i San Francisco, er yngre enn 30.

Sosial dating

Webområdet hevder å være det første nettstedet i en ny kategori: sosiale dating, en kombinasjon av sosiale nettverk og online dating. Banen er gjøre dating profil tilgjengelig for Zoosk brukere som bruker samme sosiale nettverkene - Facebook, Hi5, MySpace, Friendster, osv. - og la vennene dine skrive et godt ord for dere i form av attester.

Medgrunnlegger Shayan Zadeh sier at området er plattformen er den digitale tilsvarer å gå ut til en bar med venner og møte nye mennesker.

Klagen, Zadeh sier, er at møtet mennesker gjennom sosiale nettverk tar rak og gå på jakt utelukkende for en meningsfull sammenheng.

"I virkeligheten er du ikke i et oppdrag for å finne din sjelefrende, sier han. "Real Life handler om å møte nye mennesker og hvis det skjer at jeg finner noen jeg har en forbindelse med, stor. Men ellers er jeg ikke en taper om jeg ikke finner en dato om seks måneder. "

Blackbox republikk er en annen nykommer som ønsker å slå online dating til en mer varig og meningsfull erfaring.

På den ene siden, tilbyr selskapet en lukket dør nettverksmiljø - folk må betale en $ 25 registrering for å delta - for folk som forholder seg til sex-positive fellesskap, noe som i utgangspunktet betyr å være åpen for å få venner med ulik seksuell orientering, og alle typer forhold preferanser.

På den annen side, ønsker selskapet, som også beskriver seg selv som en sosial datingside, for å gi et miljø der folk kan skape nettverk de kan holde på selv etter å finne ny kjærlighet interesser. På en måte, er målet å utfordre de butikk-og-gå ånd rubrikkannonser systemet, sier Blackbox republikk konsernsjef Sam Lawrence.

Økende gamle sammen

"Rett nå, ingen av de (online dating) nettsteder vokser med deg, sa han. "Nettstedene er ikke lenger nyttig når du date noen, og det blir et stykke av deg selv som ikke kan bo hos deg. Vi bygde dette fra grunnen av til å virkelig gifte seg det sosiale rommet, og dateringen plass og gjør den om dine personlige liv. "

har store online dating spillere som Match.com flørtet med måter å utnytte sosiale nettverk, men generelt, er de trygge i sine metoder og stort sett fokusere sin innsats på å forbedre dem.

OnlineDatingPost.com redaktør Dave Evans sa det er vanskelig å bryte seg inn i et marked dominert av 30 eller så spillere som anskaffelseskostnader - kostnaden ved å tiltrekke seg en ny bruker - har eksplodert til et punkt hvor bare de store aktørene har råd til prisen.

Men sosiale nettverk har åpnet et vindu av muligheter for nyetableringer, siden det er betydelig rimeligere å annonsere gjennom dem. Videre, unge selskapene har en god sjanse til å bygge sine egne kundebaser siden toppen online dating selskapenes kunder er ofte mer modne og i jakten på langsiktige relasjoner.

«Hva kommer til å bli den neste paradigme online dating?" Evans sa. "Du er alltid kommer til å ha disse dominerende aktørene, men de interessante ting er med kanten sakene. Disse karene har skapt en mer sexy forslag. "