fredag 18. juni 2010

Hot men dydige Det er lite sannsynlig Kamp for en Online Dating Service


Kvinnene som vises i Web annonser for datingside True.com nesten helt sikkert ikke trenger å lete på nettet for en date.

Den yppig og ofte knapt kledd modeller, poserer ved siden av slagord som â € œItâ € ™ s hyggelig å være slem, er â € pusset over Internett i disse dager, og er vanskelig å unngå på det sosiale nettstedet MySpace.

Delvis på grunn av sin provoserende annonser, True.com, basert i Irving, Texas, har kommet tilsynelatende ut av ingenting å bli en av de mest besøkte nettstedene i $ 700 000 000 i året online dating industrien, tiltrekker 3,8 millioner mennesker sist måneden.

Trueâ € ™ s stige har vært omstridt. Selskapet har riled konkurrenter som Match.com og Yahoo Person, som sier at Trueâ € ™ s lowbrow reklame sammenstøt med sin høyverdige lobbyvirksomhet og juridiske tiltak. True, som utfører kriminelle bakgrunnen sjekker på sine abonnenter, er den viktigste kraften bak en to år gammel kampanje for å få statlige lovgivende forsamlinger til å kreve at sosiale nettsteder fremtredende avsløre om de ikke utfører slik kontroll.

True sier også det forbereder saksøke en eks-fange fra Florida i Texas State retten for brudd på vilkårene for tjenesten ved å delta i området.

â € œI vil forsikre deg om at våre medlemmer har en sunn miljø for frieri, sa â € Herb Vest, Trueâ € ™ s 63-årige grunnlegger og konsernsjef.

Rivaler avvise companyâ € ™ s fromhet som et skuespill for publisitet. De hevder at selskapet gjør det spesielt vanskelig for brukere å avbryte sine $ 49.95-ett-måneders tjeneste, og at den har en historie som genererer automatiske meldinger som ser ut til å være flørtende â € œwinksâ € fra andre brukere.

â € œTrue er den kontroversielle barnet i Internett-dating industrien. De er hatet av alle, sa â € Joe Tracy, utgiver av Online Dating Magazine, et nettsted på bransjen.

Mr. Vest, en Vietnam-veteran med en Texas aksent, børster av kritikken. â € œIf var det en popularitet contest blant hele befolkningen i USA, jeg Sannelig ville komme ut helt nederst på det, € Â sa han. â € œBut du ikke kommer til å stoppe meg ved å kalle meg names.â €

True sluttet seg til overfylte online dating scene i 2004. For å skille seg fra flokken, tilbys det en rekke personlighet og seksualitet undersøkelser. Det er også ansatt dataene megleren ChoicePoint å utføre bakgrunnssjekker av kunder for å sikre at de ikke hadde noe kriminelt rulleblad og var ikke gift.

Selskapet forsøkte da å få lover vedtatt i flere stater som ville kreve andre nettsteder for å kunne foreta bakgrunnen sjekker eller opplyse om at de ikke.

Selskaper som Yahoo, Google og IAC / InterActiveCorp, som eier Match.com, drev lobbyvirksomhet mot forslaget gjennom NetCoalition, en industri handel gruppe. Markham Erickson, den groupâ € ™ s administrerende direktør, sier bakgrunnen sjekker var ineffektive, blant annet fordi forbrytere lett kan omgå dem ved å gi uriktige opplysninger. â € œTheir første lyd bite høres flott ut, men når du komme forbi det, du skjønner ita € ™ s helt ubrukelig, € Â sa han.

Sann har hatt liten politisk suksess så langt, men er backing regninger som lovgivere vurderer i Florida, Texas og Michigan.

Mr. Vest har brukt politisk taktikk før. Hans første selskapet, det finansielle firmaet HD Vest, hjalp gjennom bestemmelser i nesten alle de 50 statene som tillot sertifisert revisorer til å tjene provisjon ved salg av verdipapirer. Kritikere som sa farten ville påvirke den finansielle råd fra regnskapsførere â € "og nytte HD Vest, som tilbød skatt og investeringer veiledning â €" ble overkjørt.

Mr. Vest solgte sitt selskap til Wells Fargo for $ 128 000 000 i 2001, deretter gravitated til online dating markedet, med det erklærte mål å gjenopprette familiens verdier. â € œI så på skilsmisser og sa, â € ~ thatâ € ™ s en haug med tull. Jeg kan gjøre noe med det, € â € ™ â sa han. Han selv gikk gjennom det han kalte en vond skilsmisse i 1991 og har giftet seg på nytt.

True.com vokste for raskt i det første året, og seilte inn i økonomiske problemer. Ved utgangen av 2004, Mr. Vest, dens primære investor, permitterte 90 ansatte, mer enn halvparten av staben.

Kort tid etter ble True mer aggressive, og sex-tema, i reklame sin. Mens nettstedet fortsatte å kaste seg selv som en sikker måte hittil, til annonsene nå kjennetegnet fyldige kvinner og slagord som â € œCome og få dem mens theyâ € ™ re hot.â €

Nyere True.com videoannonser avbilder modeller i undertøyet, ba menn besøker True og chatte med dem over live web-kameraer.

Ifølge Nielsen Monitor-Plus, brukte True.com $ 52,200,000 over de første 11 månedene i fjor på Web-annonser, mer enn dobbelt så mye sine konkurrenter brukt på nettet. (EHarmony, som driver TV-annonser, er offline leder med $ 110 100 000 i utgifter.)

Mr. Vest sa companyâ € ™ s annonsen budsjettet fortsetter å ekspandere. Han sier selskapet er lønnsomt, og har 16 millioner medlemmer, men han avslo å si hvor mange av dem faktisk betaler selskapet, og hvor mange bruker de mer begrensede gratis tjenester eller ikke lenger besøker siden.

Match.com og Yahoo avviste å diskutere True.com. Men David Evans, som skriver for dating på nettet Insider (onlinedatingpost.com), en blogg om bransjen, sier konkurransen var opprørt med True fordi annonsen blitz, som inkluderte tekstannonser knyttet til dating-relaterte søkeord, kjører opp annonseringskostnader mens skade det industryâ € ™ s omdømme.

â € œThey jobbet hardt for å overvinne stigma ved å tilby disse tjenestene, sa â € Mr. Evans. â € œAnd True kommer inn, griper ledelsen i sidevisninger og driver opp prisen for dating søkeord på søkemotorer for alle else.â €

I annonsekampanjen har også brakt noe anstrengende innvendinger. MySpace brukere har startet fire grupper på nettstedet ber den å avvise True.com annonser. Mr. Vest benekter at hans annonser er utnyttende eller semipornographic. â € œWe er veldig bevisst på vårt omdømme, € Â sa han. â € œPornography bringer perverse, og vi ønsker ikke Perverts på nettstedet vårt. På den annen side, kan du oppgi fra meg med fete bokstaver som sant er til fordel for sex.â €

Annonsen teppet-bombingen har jobbet på en måte: i fjor, hoppet True til toppen av flere lister over de mest besøkte nettstedene kontaktannonser. Ifølge comScore Media Metrix, True.comâ € ™ s 3.8 millioner besøkende i februar setter det litt bak Yahoo Soulmates og Match.com, men foran eldre rivaler som eHarmony og Spark Networks, som eier JDate.com og andre nettsteder.

Men True fortsatt løyper betydelig de spillerne i flere viktige kategorier, som tid brukt på nettstedet. Det tyder på at mange brukere enten ikke registrere deg for betalt medlemsskap eller er raskt slippe tjenesten når de gjør.

Eller i det minste prøver å slippe den. På mange Web fora, har online daters delt skrekk historier for å prøve å avlyse sin True.com kontoer. True krever medlemmer til telefon selskapet for å avbryte, men det synes å gå en ekstra trinn av noen ganger mislykkes i å hedre dem forespørsler.

Preston Roder, en 54 år gammel vinmonopol manager i Mundelein, Illinois, sa han prøvde å slutte True.com september i fjor etter et ettårig medlemskap ufruktbare, men ble likevel truffet med en rekke kostnader de neste fire månedene.

â € œTrue er et stort selskap, men de kunne vare mindre når du prøver å avbryte, sa â € Mr. Roder. â € œThey fikk pengene dine slik at de er ferdige med you.â €

Mr. Vest sa at selskapet nylig revidert sin politikk på kanselleringer. â € œWe er ikke så god som jeg vil være. Vi har fortsatt et pågående prosjekt for å bedre, € Â sa han.

Stedet har også blitt kritisert for å generere tilfeldige â € œwinksâ € â € "industrien begrepet for meldinger av interesse fra andre medlemmer. Dan Consiglio, en 49-år gammel ingeniør fra Vancouver, Wash, sier han mottatt dusinvis av øyenvipper fra kvinner etter innmeldingen for True, og svarte på mange av dem. Han fikk bare en respons, fra en kvinne som vennlig informerte ham om at hun ikke hadde, faktisk, blunket til ham.

Mr. Vest erkjente at tjenesten sender kunstige øyenvipper, men han sa brukere har muligheten til å deaktivere dem og at de tjener en viktig hensikt. â € œWe prøver å få folk som ellers kan være svært pensjonere seg eller sjenert til å møte hverandre og forelske seg og få barn, € Â sa han. â € œWe bare prøver å gjøre vår jobb som matchmaker.â €