søndag 13. juni 2010

Noen ganger er det virkelig bedre å gi ...


Av Judy McGuire

Har du sett at Target kommersielle der fyren gir sin date en vakker halsbånd, bare for å få kvinnen ut slags ubehagelig og kunngjøre at hun ikke trodde de var ganske "der" ennå? Etter et glimt av skade kommer i hans ansikt, zings han tilbake at han kjøpte den i Target så det var super billig. Jeg har alltid høy fem som fyren i hodet mitt, men sannheten er, har jeg vært en utakknemlig giftee i fortiden.

Men det er også sant at jeg har fått mange crappy gaver. Noen var dyptfølt, andre var bare dumme. Så i lys av det faktum at vi er i primo gave-utveksling sesongen, satte jeg sammen noen retningslinjer for hvordan å håndtere gaver du får det virkelig, de burde ikke ha ...

For utilitaristisk

Jeg trodde bare gifte damer våknet opp til ting som støvsugere eller dusj squeegees under treet deres. Ikke så. En yoga instruktør jeg kjenner fikk en Dustbuster fra sine live-in kjæreste, mens singer / songwriter Peg hadde en kjæreste som begavet henne med en ovn mitt. "Jeg burde ha skrek, sier hun minnes. "Jeg tror jeg bare hadde en bedøvet, veldig skuffet se på ansiktet mitt. Ikke sikker på hva han prøver å si, men klart vi var nærmer en slutt. "

Hvordan håndtere: Vanligvis er jeg av sinnet som du burde prøve å smile og Eke ut et takk, uansett hva. Men når noen-spesielt en live-in partner-gir deg noe utviklet for å gjøre matlaging for eller rydde opp etter dem litt enklere ... Vel, nei. Bare nei.

Feil størrelse

Du må ha litt sympati for dude modige (eller dumdristig) nok til å kjøpe deg klær. Selv om han har stilen din ned, de fleste menn er clueless med kvinners størrelser. Søker skapet ditt er ikke mye hjelp enten som en designer's "M" er en annen's "XL", så han er skrudd uansett. Hvis han kjøper noe for liten, da har du en gave som ikke passer inn og gjør du føler deg feit. Hvis han kjøper noe for stort, vil du bli overbevist om at han tror du er en chubber.

Hvordan håndtere: Ikke ta det personlig. Høflig fortelle ham at når du elsker kjole / genser / chaps, er det ikke din størrelse, og du kommer til å bytte den for noe som vil tillate deg å puster.

Tafatte

"Vår første jul sammen, min ex kjøpte meg alt actionfigurer, fra sport og horror-filmer," deler min venn, Jennifer. "Den ene var en bobblehead!" Jennifer's no-ex hadde aldri vært i et seriøst forhold før, så han ikke ble grusom med bobblehead, bare clueless.

Hvordan håndtere: Jennifer visste bedre det neste året. "Utvikle konkrete lister over ting du vil ha på Etsy, Amazon, uansett hvor, sier hun råder. "Og la ham velge fra en liste over ting du allerede vet at du liker. Fordi beklager-hvis du vil bli overrasket, du mest sikkert vil bli. "Og ikke på en god måte.

Jeg er ikke hennes

Jeg husker den usigelig stygg, smultring-formet, skull-smykket, pleather vesken min mann kjøpte meg ett år. Det var så av. Så rent ikke meg. Men perfekt for hans eks-en mye yngre Goth chick. Med et smil tvang jeg fortalte ham virket det som om han var shopping for spøkelset av relasjoner fortiden.

Hvordan håndtere: Rolig forklarer at mens hun var Kmart, er du Barneys og han må handle deretter. Menn har en tendens til å tenke kvinner ønsker samme ting, så hvis han brukt mange år på å bli vant til gifting en vei, kan det være en periode med tilpasning mens han tilbakestilles.

Melding

Du kan lære mye om et forhold fra gaver du bytte. "Den siste julen vi var sammen jeg ga ham en koffert, og han ga meg et sett med kniver, sier en redaktør jeg intervjuet. De skilte seg innen midten av januar. Mitt budskap gaven var en cheapo, faux turkis, Santa Fe-stil, forsølvet armbånd som en ex plukket ut med hjelp fra jenta han var utro mot meg med. Ouchie.

Hvordan håndtere: Du fikk gaven, ikke vente på graverte utlysning-get ut.

10 Dating Deal Breakers